Picasso, Dalí y Castelao conversan en Pontevedra con piezas arqueológicas
La muestra reúne piezas del Museo de Pontevedra, la Fundación María José Jove y TBA21 Thyssen-Bornemisza Art Contemporary. MARTA REGUERA |
El Museo inaugura su muestra «máis ambiciosa dos últimos vinte anos»
Trátase da exposición máis ambiciosa organizada polo Museo de Pontevedra nos últimos vinte anos, un paso máis para avanzar no impulso desta cidade e provincia como epicentro da cultura nacional e internacional». El vicepresidente de la Diputación de Pontevedra, Rafa Domínguez, dio la bienvenida a A era dás fábulas. A arte e o poder rexenerador da fantasía, que se inaugura esta tarde en el Edificio Castelao.
Con esta muestra, se propone al visitante un diálogo entre piezas artísticas del siglo XX y XXI procedentes de la Fundación María José Jove y TBA21 Thyssen-Bornemisza Art Contemporary con fondos artísticos, arqueológicos y etnográficos del propio Museo de Pontevedra para, de este modo, hacerle partícipe de una conversación sobre el estado del mundo, del clima y de la situación social. Así, hasta el 29 de septiembre, A era das fábulas ocupará tres salas que simbolizan tres actos de un mismo relato, una visión que se refuerza por las dos obras situadas en el exterior de estos espacios: Avenza Revisited II, de Louise Bourgeois, y O tempo lento do corpo que é pele, de Ernesto Neto.
«A era das fábulas» propone una conversación entre piezas de arte contemporáneo con propuestas procedentes de los fondos arqueológicos y etnográficos del Museo de Pontevedra. MARTA REGUERA |
El recorrido arranca en Imaxinación-mar, centrada en «as tradicións e as prácticas mariñas, con frecuencia unidas ao risco de perder aos nosos seres queridos, son o berce de fábulas e contos orientados a chegar a un acordo, a unha relación de harmonía co Océano». Maruja Mallo, Picasso, Anselm Kiefer, Inês Zenha y Sonia Levy, entre otros, comparten espacio con Castelao y Francisco Vázquez Díaz Compostela, junto «a fanais isabelinos, buguinas mariñas e bustos bifrontes galaico-romanos».
Barceló, Miró, Salvador Dalí, Menchu Lamas, Cristina Iglesias, Nora Aurrekoetchea, Kiko Pérez, Sandra Le, Manuel Moldes y Arturo Souto, además de piezas etnográficas y arqueológicas singulares procedentes del Museo, caso de «un frasco de cristal con ‘a uña da gran besta', un chamador con forma de dragón, cerámica birmana, azulexos do século XV, amuletos…» protagonizan el segundo acto, Transformación-terra. En este caso, el hilo conductor es un acercamiento «á terra, a agricultura e os seus mitos. A labranza como práctica, a supervivencia e o clima son primordiais para entender non só o pasado senón tamén o noso presente».
El tercer y último acto, Renacemento: aire, tiene como leit motiv «a relevancia da oralidade na transmisión da cultura, a partir da importancia que o medio aéreo ten e tivo para a comunicación. No caso concreto en Galicia, a exposición mostra que a tecnoloxía se viu como un elemento que complementa unha orografía complexa que fai difícil a reunión por terra pero á que pode chegarse polas ondas». Y todo ello a partir de piezas firmadas por Jorge Barbi y Mariña González Guerreiro, Picasso, Georg Baselitz, Kandinsky, Luis Gordillo, Mercedes Azpilicueta y Belén Rodríguez que «conversan coas máscaras de Castelao para Os vellos non deben de namorarse e unha máscara púnica, con cornetas e un olifante sapi-portugués, con moldes de exvotos e os capiteis románicos» de la iglesia de Santa María de Bermés.
(LA VOZ DE GALICIA)
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